Tisztelt Szülők!
Tankönyvosztás
Augusztus 28. 12.00–15.00 10–12. évfolyam – nem ingyenes tankönyvesek – számára
Augusztus 29. 9.00–11.00 9. évfolyam számára
Augusztus 29. 12.00–15.00 10-12. évfolyam – ingyen tankönyvre jogosultak – számára,
Kérjük az ingyen tankönyvre jogosultakat, hogy hozzanak magukkal igazolást!
A KIR személyi nyilvántartás központi karbantartása miatt, 2018 július 25. és 2018 augusztus 6. között nem áll módunkban jogviszony igazolást kiadni.
Megértésüket köszönjük.
A szünidő alatt nyári ügyeletet tartunk: minden szerdán 9:00 és 13:00 óra között várjuk a szülőket és a tanulókat az iskola titkárságán.
Tankönyvosztásra augusztus 30-án és 31-én kerül sor. A beosztás augusztus 27-től olvasható a honlapon.
A gólyanapok augusztus 29-én 7.45-kor kezdődnek. Szeretettel váruk minden bolyais gólyát! A terembeosztást a tanulók aznap reggel a porta melletti hirdetőtáblán olvashatják.
A tanévnyitó ünnepség 2018, szeptember 3-án hétfőn, 7.45-kor kezdődik. Kérjük a diákokat, hogy 10 perccel korábban érkezzenek, és az osztálytermekben várják az osztályfőnököket. A tanévnyitón minden tanuló egyenruhában jelenjen meg.
A kecskeméti Bolyai János Gimnázium a 2017-2018-as tanévben ünnepelte fennállásának 30-dik évfordulóját.
A NTP-MŰV-17-0089. kódszámú pályázati projekt keretében ez alkalomból hoztunk létre egy egész estét betöltő, nyárestét idéző, kellemes hangulatú musicalt, melynek címe „Aparádé, avagy apák a köbön”. A darabban felcsendülnek egy népszerű együttes slágerei is.
A pályázati program megvalósítását a Nemzeti Tehetségprogram és az Emberi Erőforrások Minisztériuma pénzügyi támogatása tette lehetővé.
Az Appendix Alapítvány koordinálásában a Kecskeméti Bolyai János Gimnázium történelem munkaközössége egész tanévet átfogó tehetséggondozó programot valósított meg „Hírös város az Aafődön Kecskemét” címmel, amelynek középpontjában a 2018-as évben fennállásának 650. évfordulóját ünneplő Kecskemét, illetve a 2017/18-as tanévben alapításának 30. évfordulójára emlékező Kecskeméti Bolyai János Gimnázium történeti elemeinek – az iskola tanulóinak munkájára, aktivitására épülő – felkutatása és dokumentálása állt.
Read more: Beszámoló a „Hírös város az Aafődön Kecskemét” című pályázati program megvalósításáról
A tehetséggondozó projektünk „Programozott robotok és dronok felhasználása a környezeti hatások kutatásában” célja a műszaki és természettudományos megismerés és érdeklődés felkeltése volt, a konkrét környezeti mérések és elemzések alapján. A robotok és dronok alkalmazásain keresztül megismerkedtek a tanulók a modern környezeti kutatás és védelem alapjaival. A programozási gyakorlatok összekapcsolták, megjelenítették az informatika, matematika és természettudományok szoros kapcsolatát és sokszínűségét. Az egyetemi életbe való betekintés szakmai orientációt, tájékozódást segítették. Az összehasonlító környezeti projekten keresztül a tanulók természettudományos ismerete bővült, műszaki, technikai ismerete gyarapodott. A méréstechnikai eszközök és feldolgozási programok a matematikai és digitális tudásukat is gyarapította. A fizikai, kémiai kísérleteken és csillagászati megfigyeléseken keresztül megismerkedtek a tanulók az aktuális környezetvédelem problémáival, lakókörnyezetüket szennyező forrásokkal és azok felszámolási lehetőségeikkel.
A projekt megvalósítása során a természettudományok mellett a műszaki tudományok (robotok és dronok építése ), informatika (robotok programozása és vezérlése), a csillagászat ( naptevékenységek kutatása a napfoltokon keresztül) kerültek alkalmazásra, felhasználásra.
Az elméleti ismereteik mellett a műszaki tudományokra is ráláttak, az informatika alkalmazásait a programozott robotokon és dronokon keresztül alkalmazták. A mérések során új eszközökkel, szenzorokkal, az adatfeldolgozás új módszereivel és megjelenítésükkel gazdagodtak. A terepi munka során a gyakorlatban fedezték fel az elméleti tanulás, a tudás szerepét és fontosságát. A közös munka élménye személyiségük fejlődését, a felelősségérzet erősödését és társadalmi szerepét emelte ki. A tanulmányi versenyeken és konferenciákon való eredményes részvételük az egyéni és közösségi bemutatkozás lehetőségét is megteremtette.
Iskolánk folyamatosan lehetőséget teremt az alternatív energiaforrások megjelenítésére és felhasználására. Az Utravaló-Út a tudományhoz pályázati projekt, az ÚT-2017-0002 pályázaton keresztül tanulói kutatási tevékenységet, értékes méréseket és megfigyeléseket végzett.
A kutatási projekt ” Meteorológiai tényezők szerepe a gimnáziumi szélgenerátor energiatermelésében” szorosan kötődik a középiskolai természettudományos tantárgyak torzs anyagának kibővítéséhez, a tanulók műszaki ismereteinek és érdeklődésének kiszélesítéséhez. A tanév során a tanulmányi utak és versenyek mellett megépítésre került iskolánk elektromos kerékpártöltője, melyet teljes mértékben a működő szélgenerátorunk táplál. A gyakorlati tevékenységeink mellett előadások és bemutatok tették színessé kutatómunkánk lehetőségeit.
Kecskemét, 2018. június 28. Antal Péter, Kolláth István, Remény Olivér
ösztöndíjas tanulók
Nemrég érkezett haza a bolyaisok hét fős csoportja Bulgáriából, ahol egy német munkanyelvű Erasmus+ projekttalálkozón vettek részt. Négy országból érkeztek Várnába a dán, német, magyar és olasz diákok valamint tanárok, akik arra vállalkoztak, hogy a természettudományos tantárgyakhoz illetve az idegen nyelvek tanulásához kínált tanulójátékokat teszteljék és szükség esetén továbbfejlesszék. A projekt sikerét bizonyítja, hogy a beváltak mellett néhány saját fejlesztésű játékot is bevethettek a várnai iskola németül tanuló diákjai számára rendezett játéknapon, amelyet a találkozó résztvevői szerveztek és bonyolítottak le nagy sikerrel.
A Kecskeméti Bolyai János Gimnázium egy tanulócsoportja 2018. június 18-19-e között rendhagyó tanulmányi úton vett részt az NTP-17- 0028-s pályázati projekt révén, Sikó Dezső és Laczkó József tanár urak szervezésében.
A csapat először a Paksi Nukleáriserőműben járt, ahol megtekintették a 4-es blokk működését, és az erőmű üzemeltetésének alapjaiba is betekintést nyertek. Ezt követően a Bátaapáti Hulladéktárolóban jártak, ahol a vezetés során a nukleáris hulladék elhelyezéséről kaptak képet. Bonyhádon a Petőfi Sándor Evangélikus Kollégiumban szálltak meg, ahol csillagászíti megfigyelést is végeztek, majd másnap Tompán folytatták a kiránsulást, ahol a Beliczay István erdőmérnök által alapított emlékerdőt járták be, amely az 1848/49-es szabadságharc hősei, valamint az 1956-os forradalomban elesett diákok emléke előtt tiszteleg. Azon soproni diákok előtt, akik a megtorlás miatt Kanadában kényszerültek folytatni életüket. A csapat tisztelete jeleként megkoszorúzta az erdőség közepén lévő kopjafát.
Támogassa adója egy százalékával iskolánk alapítványát!
Appendix - A Bolyai János Gimnáziumért Alapítvány.
Adószám: 18364956-1-03
Köszönjük!
No events |
Letölthető diákjaink által fejlesztett appok:
Kedves látogató!
Honlapunk megújult, a régi honlap anyagai továbbra is elérhetőek a itt:
archivum