| 
								A "Jó gyakorlat" 
								célja 
								 
								 A  program 
								célja, hogy erősítsük az osztály-osztályfőnök,iskola-gyermek 
								egymáshoz való kötödését, olyan összetartó erőt 
								alakítsunk ki iskolánkban, amely révén az 
								intézményünkbe járó tanulóknak igényük lesz a 
								közös élményekre, az együttlétekre. A jó 
								gyakorlat azt a célt szolgálja, hogy segítsük a 
								beilleszkedést, meggyorsítsuk a szocializációs 
								folyamatot. A közös tevékenységi formák 
								segítségével fejlesztjük az empátiás képességet, 
								az önismeretet, a kommunikációs készségeket.
								A gimnázium diákjainak 	egyharmad része vidéki, illetve vannak hátrányos 
								helyzetű tanulóink is. E programmal azon célok 
								elérése érdekében is dolgozunk, hogy segítsük 
								mihamarabbi beépülésüket az iskola nagy 
								közösségébe, hisz idejük nagy részét az iskola 
								falai között töltik el. Fontos számunkra, hogy 
								megakadályozzuk a korunkra egyre inkább jellemző 
								elszemélytelenedést. A mikro és makro 
								társadalomban bekövetkező gyors változások 
								hangsúlyosan vetik fel a párbeszéd igényét, a 
								kapcsolatok kialakításának, ápolásának az 
								igényét, a mindenirányú információáramlás, a 
								közösségi erő szükségességét
 
 
								
								       
				
								|   
								"FILMSZEM"                                
								
								letöltés |  
								| 
								A "Jó gyakorlat" célja  
								   A mozgókép- és médiaismeret gimnáziumi bevezetését – jó gyakorlatát – a média szocializációs hatásai indokolják, egyszersmind az a tény, hogy a
mediális szövegértés és a kritikai médiatudatosság (szelektív, interaktív, kritikai médiahasználat) képesség-együttese nélkülözhetetlen egy olyan
világban, amelyben az információk meghatározó része a tömegkommunikáció csatornáin éri el az állampolgárokat.
Napjaink korszerű iskolájában - nem kis mértékben a mozgókép- és médiaismeret bevezetésével összefüggésben - olyan stúdiumok és pedagógiai
módszerek jelennek meg, amelyeknek közvetlen kapcsolata van a mával, az iskolán kívüli környezettel, amelyek kreatív gyakorlati feladatokkal,
projektmunkával, csoportos alkotómunkával, önálló kutatással segítik a tanulók személyiségfejlődését.   
								     
				
								|   
								A NYELVI KREATIVITÁS 
								FEJLESZTÉSE                                
								
								letöltés |  
								| 
								A "Jó gyakorlat" célja 
								
								           
								A program központi célja az idegen nyelvi 
								kreativitás fejlesztése, amelyet a produktív 
								nyelvi készségek előtérbe helyezésével, az 
								asszociációs képesség erősítésével és a nyelvi 
								gátlások csökkentésével kíván elérni.Az idegen nyelvek tanulási folyamatában az 
								íráskészség, a beszédkészség fejlesztése a 
								legnagyobb nehézséget jelentő és legsokrétűbb 
								feladat. A tanuló csak a megfelelő aktív 
								szókincs, grammatikai ismeret és mondat- 
								valamint szövegalkotási technikák birtokában 
								képes szöveget alkotni. Mindehhez hozzájárul a 
								szükséges stilisztikai ismeretek elsajátítása, 
								amelyek nélkül nem lehetséges árnyalt 
								kommunikáció sem írásban, sem szóban. A 
								mindennapi élet természetesen elképzelhetetlen a 
								nyelvi panelek változatos alkalmazása, a gyors 
								reakcióképesség és igényes kiejtés nélkül. 
								További célunk, hogy a projektmunka során a 
								résztvevő tanulók problémaközpontú tanulását is 
								elősegítsük és fejlesszük. kooperatív tanulás és 
								az önálló ismeretszerzés révén.
 
								    
								  |  |  |